ადოლფ ოჩსი

ადოლფ ოჩსი

ადოლფ ოჩსი, ებრაელი ემიგრანტების შვილი გერმანიიდან, დაიბადა ცინცინატში, ოჰაიო, 1858 წლის 12 მარტს. იგი მუშაობდა კომპოზიტორად ლუისვილი კურიერი-ჟურნალი სანამ ყიდულობდი საკონტროლო ინტერესს Chattanooga Times 1878 წლის ივლისში. ეს გახდა ერთ -ერთი ყველაზე წარმატებული გაზეთი სამხრეთში და 1892 წლისთვის ამ წამოწყებიდან იღებდა წელიწადში 25,000 აშშ დოლარის მოგებას.

1996 წელს ოჩმა შეიძინა New York Times 1896 წელს. ეს აღარ იყო ის ძალა, რაც ახლა ჰქონდა და ყველაზე მცირე ტირაჟი ჰქონდა ქალაქის რვა დილის ყოველდღიურ გაზეთს. ოჩსმა გამოაცხადა თავის მკითხველებს, რომ: ”ეს იქნება ჩემი სერიოზული მიზანი, რომ New York Times მიეცით სიახლეები, ყველა სიახლე ლაკონურ და მიმზიდველ ფორმას ".

ოჩმა ასევე შეამცირა ფასი New York Times სამი ცენტიდან ერთ ცენტამდე და მიიპყრო მკითხველები ტაბლოიდური პრესიდან. ამასთან, მან ცხადყო, რომ მას არ სურდა არაკეთილსინდისიერი გაზეთების კონკურენცია გაეკეთებინა თავის მთავარ გვერდზე: "ყველა სიახლე, რომელიც დასაბეჭდად შესაფერისია". სტრატეგია წარმატებული იყო და ტირაჟი 1898 წელს 25,000 -დან 1901 წელს 100,000 -მდე გაიზარდა.

გაზეთი განაგრძობდა წარმატებას ოჩების კონტროლის ქვეშ და 1921 წლისთვის ტირაჟმა მიაღწია 330,000 -ს კვირის განმავლობაში და 500,000 -ს კვირას. ადოლფ ოჩსი გარდაიცვალა 1935 წლის 8 აპრილს.


ადოლფ სიმონ ოჩსი

ადოლფ ს ოჩსმა, ჯოზეფ პულიცერთან და უილიამ რენდოლფ ჰერსტთან ერთად, ხელი შეუწყო თანამედროვე ამერიკული ჟურნალისტიკის საფუძვლის ჩაყრას. იგი დაიბადა 1858 წლის 12 მარტს, ცინცინატში, ოჰაიო, ბავარიელი ემიგრანტების ვაჟი. მისი მამა, აბოლიციონისტი და დედა, სეპარატისტი, დიდად განსხვავდებოდნენ დღის საკითხებში და მისი ადრეული წლებიდან ოჩსმა შეიტყო ტოლერანტობისა და შერიგების მნიშვნელობა. სამოქალაქო ომის დროს ჩრდილოეთიდან დედისა და სამხრეთის სიმპათიების გამო, ოჩების ოჯახი დასახლდა ნოქსვილში. იქ, თერთმეტი წლის ასაკში, ადოლფ ოჩსმა დაიწყო თავისი საგაზეთო კარიერა, გადასცა ნოქსვილის ქრონიკა, რათა დაეხმაროს მის გაღატაკებულ ოჯახს. სამი წლის შემდეგ, როდესაც ის დაწინაურდა ოფისში, ოჩსმა გადაწყვიტა გაზეთები მისი ცხოვრება და სამუშაოები გახადოს.

Chronicle Ochs დაეუფლა გაზეთების შედგენის უნარებს და მალევე მოიძებნა როგორც პრინტერი და საბეჭდი მანქანა. 1877 წელს, ლუისვილში მოკლედ მუშაობის შემდეგ, ოჩმა დაიკავა პოზიცია ჩატანუგას დისპეტჩერში. გაზეთი მალევე ჩავარდა, მაგრამ ოჩსი დარჩა ჩატანოგაში და ერთი წლის შემდეგ, ოცი წლის ასაკში, მან იყიდა კიდევ ერთი წარუმატებელი ადგილობრივი გამოცემა, Chattanooga Times. დაწყებული სულ რაღაც 12,50 აშშ დოლარით საბრუნავი კაპიტალიდან, ოჩმა ყოველდღიური გაზეთი გადააქცია სამხრეთ და ერთ – ერთ წამყვან გაზეთად. ტექნიკურმა პერფექციონისტმა და პოლიტიკურმა ზომიერმა ოჩმა გამოაქვეყნა ნაშრომი, რომელიც იყო მიმზიდველი, ზუსტი და სამართლიანი. თუმცა მხურვალე დემოკრატი იყო, ოჩმა წინააღმდეგობა გაუწია ტენესის ბურბონის ლიდერების ექსტრემიზმს და ნაცვლად ამისა მოუწოდა ჩრდილოეთთან თანამშრომლობას და ზომიერებას შავკანიანების მიმართ. ადგილობრივად მან მოახდინა რეფორმის განხორციელება და თაიმსი გახდა პატიოსანი, ეფექტური მთავრობის აშკარა ადვოკატი.

ოჩსმა წვლილი შეიტანა საზოგადოებაში სხვა გზითაც. მან ხელი შეუწყო ქალაქის პირველი საჯარო ბიბლიოთეკის შექმნას, დაეხმარა ჩიკამაუგა-ჩატანუგას სამხედრო პარკის დაარსების მცდელობაში და ხელმძღვანელობდა მოძრაობას სადარაჯო მთის დიდი ნაწილის შესანარჩუნებლად. ოჩსი ასევე მნიშვნელოვანი ფიგურა იყო ჩატანოგას ებრაულ საზოგადოებაში და დიდი წვლილი შეიტანა ქალაქის რეფორმების კრებაში.

ტაიმსის შეძენისთანავე, ადოლფ ოჩსი გამოჩნდა როგორც ჩატანოგას უდიდესი გამაძლიერებელი და ის დაუღალავად მისდევდა ქალაქის ეკონომიკურ განვითარებას. ოჩსის ძალისხმევამ ხელი შეუწყო ადგილობრივი ეკონომიკური აღმავლობის შექმნას 1880 -იან წლებში და ჩატანოგას სწრაფმა ზრდამ მოუტანა ახალგაზრდა გამომცემელს მნიშვნელოვანი სიმდიდრე და პრესტიჟი. მისი მოულოდნელი წარმატებით გამხნევებულმა ოჩსმა დიდი ინვესტიცია ჩადო უძრავი ქონების სფეროში და მოაწყო უზარმაზარი სინდიკატები ახლომდებარე მიწების გასავითარებლად. თუმცა მისი გეგმები მალევე ჩაიშალა, როდესაც 1887 წელს მიწის ღირებულებები დაეცა, რის გამოც გამომცემელს დიდი ფინანსური ზარალი მოჰყვა.

1893 წლის პანიკამ ოჩს კიდევ ერთი მძიმე ეკონომიკური დარტყმა მიაყენა და 1896 წლისთვის მისი მოკრძალებული იმპერია დაშლის პირას იყო. სასოწარკვეთილი შემოსავლის სანაცვლოდ, რათა დაეფარა თავისი მზარდი დავალიანება, მან თავისი დარჩენილი კრედიტი აიღო და სხვა გაზეთის ყიდვა დაიწყო. აღჭურვილია “ $ 70,000 და წერილით გროვერ კლივლენდიდან, და#8221 ოჩმა შეიძინა თითქმის გაკოტრებული ნიუ იორკ თაიმსი 1896 წლის 1 ივლისს. ჩატანოგაში მიღებული გაკვეთილების გამოყენებისას ოჩმა მეტროპოლიტენი ყოველდღიურად აქცია ერთ – ერთ უდიდეს გამოქვეყნებად. დინასტიები და ოჩს-სულზბერგერის ოჯახი წამყვან როლს ასრულებდნენ მეოცე საუკუნის ამერიკულ ჟურნალისტიკაში.

ადოლფ ოჩსმა დატოვა ჩატანუგა New York Times– ის შეძენიდან მალევე, მაგრამ მან განაგრძო აქტიური ინტერესი საზოგადოების და მისი განვითარების მიმართ. იგი გარდაიცვალა იქ 1935 წლის 8 აპრილს, იმ უკანასკნელი ვიზიტის დროს ქალაქში, რომელიც მას უყვარდა და დაეხმარა მის შექმნაში.


სულზბერგერის ოჯახი: რთული ებრაული მემკვიდრეობა The New York Times- ში

ნიუ იორკი (JTA)-ხუთშაბათს, New York Times– მა გამოაცხადა, რომ მისი გამომცემელი, 66 წლის არტურ ოჩს სულზბერგერი უმცროსი ტოვებს წლის ბოლოს და მის ნაცვლად დაიდება მისი ვაჟი, 37 წლის არტურ გრეგი. (AG) სულზბერგერი.

ძალაუფლების ოჯახური გაცვლა მოულოდნელი არ იყო. უმცროსი სულზბერგერი ოჩ სულზბერგერის კლანის მეექვსე წევრია, რომელიც გამოჩენილი ნიუ იორკის გაზეთის გამომცემლად მსახურობს. ის არის ადოლფ ს ოჩსის მეხუთე თაობის შთამომავალი, რომელმაც იყიდა გაზეთი 1896 წელს, რადგან იგი გაკოტრების წინაშე იყო.

ოჯახის ებრაული ისტორია - ადოლფ ოჩსი იყო გერმანელი ებრაელი ემიგრანტების შვილი - ხშირად იყო მომხიბვლელი და დაკვირვებული, განსაკუთრებით მეორე მსოფლიო ომის დროს და შემდეგ, როდესაც გაზეთს ბრალი წაუყენეს ებრაელთა წინააღმდეგ განხორციელებულ სისასტიკეზე თვალის დახუჭვაში.

დღეს ოჯახური ებრაული კავშირები ნაკლებად აშკარაა ვიდრე ადრე იყო. არტურ ოხს სულზბერგერ უმცროსი გაიზარდა დედის საეპისკოპოსო რწმენით და მოგვიანებით შეწყვიტა რელიგიის პრაქტიკა. ის და მისი ცოლი, გეილ გრეგი დაქორწინდნენ პრესვიტერიანელ მინისტრზე. ამასთან, მან თქვა, რომ ხალხი კვლავ მიიჩნევს მას ებრაელად მისი გვარის გამო.

ოჯახის ისტორიის გადახედვა გვიჩვენებს რატომ. ადოლფ ოჩსი, ოჩ სულზბერგერის კლანის თავდაპირველი წევრი, დაქორწინდა ეფი ვაისზე, რაბი ისააკ მაიერ ვაისის ქალიშვილზე, წამყვანი ამერიკელი რეფორმატორი ებრაელი მეცნიერისგან, რომელმაც დააარსა მოძრაობა რაბინული სკოლა, ებრაული კავშირის კოლეჯი-ებრაული რელიგიის ინსტიტუტი.

ოჩსის გარდაცვალების შემდეგ, მისმა სიძემ არტურ ჰეის სულზბერგერმა სათავეში ჩაუდგა ტაიმსს. სულზბერგერი, რეფორმის ებრაელი, იყო აშკარა ანტისიონისტი იმ დროს, როდესაც რეფორმის მოძრაობა ჯერ კიდევ კამათობდა ამ საკითხზე. ის და მისი ოჯახი მჭიდროდ იყვნენ შეკრული ებრაულ ფილანტროპიულ სამყაროში, როგორც შეეფერებოდა მათ სოციალურ და ეკონომიკურ მდგომარეობას, და წერდა ნილ ლუისი, The Times– ის ყოფილი დიდი ხნის რეპორტიორი.

მფლობელებმა გააკრიტიკეს იმის გამო, თუ როგორ აშუქებდა გაზეთი ებრაულ საკითხებს, განსაკუთრებით ჰოლოკოსტს. კრიტიკოსებმა განაცხადეს, რომ გაზეთმა ვერ აჩვენა ადექვატური გაშუქება ებრაელების წინააღმდეგ ჩადენილ ნაცისტურ დანაშაულებებზე, ბრალდება, რომელსაც მოგვიანებით The Times ფლობდა. არტურ ჰეის სულზბერგერს ჰქონდა ანტისემიტიზმი და მას აწუხებდა, რომ მისი ნაშრომი ძალიან ებრაულად აღიქმებოდა,-წერდა ლორელ ლეფი თავის წიგნში 2005 წელს “Buried by Times: The Holocaust and America ’s Most Important Newspaper. ”

არ იქნებოდა განსაკუთრებული ყურადღება, განსაკუთრებული მგრძნობელობა, განსაკუთრებული თხოვნა, და ლეფი წერდა.

2001 წლის სტატიაში The Times, ყოფილი აღმასრულებელი რედაქტორი მაქს ფრანკელი წერდა, რომ გაზეთი, ისევე როგორც სხვა მრავალი მედია საშუალება იმ დროისთვის, ემთხვეოდა აშშ -ს მთავრობის პოლიტიკას, რომელიც ამცირებდა ებრაელ მსხვერპლთა და ლტოლვილთა მდგომარეობას, მაგრამ გამომცემელმა ასევე ითამაშა მნიშვნელოვანი როლი.

მას მტკიცედ და საჯაროდ სჯეროდა, რომ იუდაიზმი იყო რელიგია და არა რასა და ეროვნება - რომ ებრაელები უნდა იყვნენ განცალკევებულნი მხოლოდ იმ სახით, როგორსაც ისინი თაყვანს სცემდნენ, და დაწერა ფრანკელმა. ის ფიქრობდა, რომ მათ არ სჭირდებოდათ საკუთარი სახელმწიფო ან პოლიტიკური და სოციალური ინსტიტუტები. მან დიდი ძალისხმევა მოახერხა, რათა თავიდან აეცილებინა The Times- ის ბრენდი "ებრაული გაზეთი". ”

შედეგად, წერდა ფრანკელის, სულზბერგერის სარედაქციო გვერდი “ ძალიან მაგარი იყო ყველა ზომამდე, რამაც შესაძლოა გამოარჩიოს [ებრაელები] სამაშველო ან თუნდაც განსაკუთრებული ყურადღებისთვის. ”

მიუხედავად იმისა, რომ Times არ იყო ერთადერთი ნაშრომი, რომელიც აშკარად აშუქებდა ებრაელთა ნაცისტურ დევნას, ის ფაქტი, რომ ამას დიდი შედეგები მოჰყვა, ალექს ჯონსი და სიუზან ტიფფტი წერენ თავიანთ წიგნში 1999 წელს “ ნდობა: პირადი და ძლიერი ოჯახი New York Times- ის უკან. ”

“Had The Times ’ ხაზს უსვამდა ნაცისტების სისასტიკეს ებრაელთა მიმართ, ან უბრალოდ არ დამარხავდა გარკვეულ ისტორიებს, ერს შესაძლოა საშინელება გაცილებით ადრე გაეღვიძებინა, ვიდრე ეს მოხდა, ” ჯონსი და ტიფფტი წერდნენ.

1961 წელს არტურ ჰეის სულზბერგერმა დატოვა გამომცემლობა, ინსულტის შემდეგ სამი წლის შემდეგ და თანამდებობა მისცა მის სიძეს ორვილ დრიფუსს. დრიფოოსი გარდაიცვალა ორი წლის შემდეგ გულის უკმარისობისგან, ამიტომ მისმა სიძემ არტურმა “Punch ” Ochs Sulzberger დაიკავა. არტურ ოჩს სულზბერგერი, რომელიც გარდაიცვალა 2012 წელს, გამოვლინდა როგორც “ ძირითადად ებრაელი, თუმცა არა საერთოდ რელიგიური. მიუხედავად ამისა, ებრაულ თემებთან დაკავშირებული ისტორიები საგულდაგულოდ იყო რედაქტირებული, თქვა გოლდმანმა, რომელიც მუშაობდა ტაიმსში 1973-93 წლებში.

”ამ ისტორიებს ცოტა მეტი სარედაქციო ყურადღება დაეთმო და მე არ ვამბობ, რომ ისინი ამა თუ იმ გზით იყვნენ მიდრეკილნი, მაგრამ გაზეთმა იცოდა, რომ მას ჰქონდა ეს რეპუტაცია და ჰქონდა ეს ფონი და სურდა დარწმუნებულიყო, რომ ისტორიები სამართლიანად იყო ნათქვამი და არ გამოიწვევს ბრალდებას ფავორიტიზმისკენ ან უკან გადახრის შესახებ, ” ” მან განუცხადა JTA ორშაბათს.

არტურ ოხს სულზბერგერმა გაზარდა თავისი ვაჟი, არტურ ოხს სულზბერგერი უმცროსი, თავისი ცოლის საეპისკოპოსო რწმენით. მაგრამ არტურ ოხს სულზბერგერ უმცროსს მაინც ჰქონდა კავშირი ებრაულ წარმომავლობასთან. საშუალო სკოლაში ის გაემგზავრა ისრაელში, რამაც იგი ოდნავ დააინტერესა თავისი წარმოშობით, წერდნენ ჯონსი და ტიფფტი. მიუხედავად იმისა, რომ ებრაული საზოგადოების კრიტიკა მისი მმართველობის პერიოდში ნაკლებად მკაცრი იყო ვიდრე მისი ბაბუის დროს, ბევრი, განსაკუთრებით მარჯვნივ, მაინც მიიჩნევდა, რომ გაზეთი მიკერძოებული იყო ისრაელის წინააღმდეგ.

მიუხედავად ამისა, მისი მფლობელების და#8217 ოჯახის ისტორიის, მისი არაპროპორციულად დიდი ებრაელი მკითხველის და ებრაული პრობლემების ხშირი გაშუქების გათვალისწინებით, The Times ხშირად განიხილება როგორც ew ებრაული გაზეთი#-ხშირად ანტისემიტების მიერ დამამცირებლად.

ეს აღქმა არის ძირითადად ოჯახის და ოჯახის ებრაული სახელისა და ებრაული ფესვების გამო, და თქვა გოლდმანმა, და მიუხედავად იმისა, ებრაელები არიან თუ არა ისინი დღეს, არსებობს შეგრძნება, რომ ეს მაინც გაზეთია მძიმე ებრაული გავლენა. ”

და ეს ოჯახის ისტორია ცოცხალია. A.G. სულზბერგერი გაზეთის თაობის ნაწილია, რომელშიც შედის მისი ბიძაშვილები სემ დოლნიკი, რომელიც აკონტროლებს ციფრულ და მობილურ ინიციატივებს და დავით პერპიჩი, უფროსი აღმასრულებელი, რომელიც ხელმძღვანელობს მის Wirecutter პროდუქტის მიმოხილვის საიტს. დოლნიკის დედა, ლინ გოლდენი, არის ჯულიუს და ბერტა ოჩების შვილთაშვილი, ადოლფ ს. ოჩსის მშობლები და დაქორწინდნენ ჩათტანუგას, ტენესის შტატში, სინაგოგაში, რომელიც მათ ხსოვნას ეწოდა. პერპიჩი, არტურ ოჩს სულზბერგერის შვილიშვილი, რაბინმა 2008 წელს იქორწინა.

A.G. სულზბერგერი ყველაზე ცნობილია გუნდის სათავეში, რომელმაც 2014 წელს შეადგინა 96 გვერდიანი საინოვაციო ანგარიში ”, რაც გულისხმობდა Times– ის გააქტიურებას ახალი ციფრული მედიის ლანდშაფტის დასაჩქარებლად. ცოტა ხნის წინ კითხვაზე დოლნიკთან და პერპიჩთან სამუშაო ურთიერთობის შესახებ, A.G. სულზბერგერმა ისაუბრა მათ ძლიერ ჟურნალისტურ პროფესიაზე და მიმართა ოჯახის ზნეობას.

თუ ისინი არ იყვნენ ოჩები/სულზბერგერების ოჯახის წევრები, ჩვენი კონკურენტები დაბომბავდნენ მათ სამუშაოს შეთავაზებებით, და თქვა მან. მაგრამ ისინი ღრმად არიან მიძღვნილ ამ ადგილს და ჩვენ სამივე ერთგულები ვართ გუნდურად გავაგრძელოთ მუშაობა. ”


კონფედერაციის დროშები თაიმს სკვერზე?

NYC– ში ბოლო მოგზაურობისას, ა სამოქალაქო ომის დრო რედაქტორმა შენიშნა, რომ ისინი დაფარული იყო ნაკლებად საკამათო დიზაინის სტიკერებით, რომლებიც ახალი კრამიტის მიბაძვას ნიშნავდა.

მიუხედავად იმისა, რომ ნიუ -იორკის მეტროპოლიტენის სატრანსპორტო ორგანოს (MTA) დიდი ხანია ეწინააღმდეგება, რომ მოზაიკა კონფედერაციის საბრძოლო დროშაა, 2017 წლის აგვისტოში, კონფედერაციული ძეგლებისა და სიმბოლოების ირგვლივ მზარდი დაძაბულობის ფონზე, MTA– მ გამოაცხადა, რომ იგი დიზაინს შეცვლის, მიუხედავად ამისა. MTA– ს არ დაუბრუნებია მოთხოვნა სამოქალაქო ომის დრო განახლებული დიზაინის შესახებ კომენტარისთვის.

ნიუ იორკში, მეტროს სადგურის კედლებზე ტაიმს სკვერის ქვეშ, პატარა მოზაიკა, რომელსაც არაჩვეულებრივი მსგავსება აქვს კონფედერაციის ბრძოლის დროშასთან, დეკორატიული საზღვრის ნაწილია. შესაძლებელია თუ არა, რომ სამხრეთ ჯვარი, ხატი, რომელიც ჯერ კიდევ იწვევს კამათს ომიდან 150 წლის შემდეგ, თვალსაჩინოდ არის გამოფენილი მსოფლიოს ერთ -ერთ ყველაზე დატვირთულ კვეთაზე? ნიუ -იორკის მეტროპოლიტენის სატრანზიტო ორგანოს თანახმად, ემბლემა - ლურჯი X, რომელიც თეთრ ფერშია გამოსახული და წითელ ფონზეა გამოსახული - სხვა არაფერია, თუ არა მეტროს ხაზების კონვერგენცია. მაგრამ ჩემი კვლევა უფრო საინტერესო წარმომავლობას გვთავაზობს. გამორჩეული სიმბოლოები წარმოდგენილია სადგურებში მთელს სისტემაში. მაგალითად, ასტორის ადგილის სადგური მორთულია თახვებით, ბეწვის მოვაჭრე ჯონ იაკობ ასტორ გრანდ ცენტრალურ სადგურს აქვს ლოკომოტივები კედლებზე. მაშ რა შეიძლება დავასკვნათ თაიმს სკვერის დეკორიდან? ° არქიტექტორ სკუირ ჯ. ვიკერსის დიზაინით, მოზაიკა დამონტაჟდა სადგურში, ნიუ -იორკ თაიმსის ყოფილი შენობის ქვემოთ, 1917 წელს.

1919 წლის არქიტექტურული ჩანაწერის სტატიაში ვიკერსმა, გარკვეულწილად ექსცენტრიულმა ფიგურამ, განმარტა, თუ როგორ მოაწყო კრამიტით დაფარულმა დიზაინმა ის „ძალაში და ძალაში ჩაფიქრებული, ძველებური წინასწარმეტყველის მსგავსად, მაღალი სიმაღლიდან მშვიდად აცხადებდა დიდ და უნივერსალურ ჭეშმარიტებებს“. მან აღიარა სიმბოლოების ძალა და მისი მოზაიკა დატვირთული იყო მათთან, ბევრი საუბრობდა ნიუ იორკის ისტორიაზე. ° რამდენიმე აღსანიშნავი კონფედერაცია ამ წარსულის ნაწილია. ოთხი მეამბოხე გენერალი დაკრძალულია ბრონქსის ვუდლონის სასაფლაოზე, მათ შორის არჩიბალდ გრეისი III, რომლის სახლი, გრეისის სასახლე, ახლა ოფიციალური მერის რეზიდენციას ემსახურება. რობერტ ე ლი და სტოუნვოლ ჯექსონი ცხოვრობდნენ ბრუკლინში, როგორც აშშ -ს არმიის ახალგაზრდა ოფიცრები და სტოუნვოლი მოინათლა ქალაქში და იქ გაატარა თაფლობის თვე. ვარინა ჰაუელ დევისი ცხოვრობდა ცენტრალურ პარკ ვესტში სიცოცხლის ბოლო 16 წლის განმავლობაში, მუშაობდა ნიუ იორკის სამყაროში.

მიუხედავად იმისა, რომ ნიუ -იორკი ცხოვრების ან სიკვდილის მომენტში სახლს ეძახიან, იმ ცნობილ მეამბოხეებს არანაირი კავშირი არ აქვთ თაიმს სკვერთან. ფაქტობრივად, ტაიმს სკვერი ჯერ კიდევ არ არსებობდა 1904 წლამდე სამეზობლოს მაშინ ერქვა გრძელი აკრა. XIX საუკუნის უმეტესი ნაწილისთვის ლონგ აკრის მოედანი შედარებით განუვითარებელი იყო, ცნობილი თავისი სადგომებით, საძოვრებითა და ბორდელებით. მაგრამ მე -20 საუკუნის დასაწყისში მე -7 ავენიუსა და ბროდვეის შორის მდებარე ზონაში მოხდა ტრანსფორმაცია, რომელიც გადაიქცა "მსოფლიოს გზაჯვარედინზე". ვიდრე ლი ან ჯექსონი, ტაიმს სკვერის კონფედერაციის უფრო სავარაუდო კანდიდატი არის ის ადამიანი, ვინც კატალიზატორი მოახდინა ამ ტრანსფორმაციამ. თუ მოზაიკა წარმოადგენს მეტროს ხაზების კონვერგენციას, ვიკერსი ასევე უტყუარად მიმართავს სამხრეთის სიმბოლოს, რათა ხაზგასმით აღვნიშნო, რომ სადგური სიახლოვეა სამხრეთთან ძლიერი კავშირებით გამომცემელთან: New York Times– ის მფლობელი ადოლფ ს. ოჩსი.

ადოლფ ს ოჩსი (კონგრესის ბიბლიოთეკა)

1904 წელს ოჩსმა დაასრულა თავისი ახალი შტაბის მშენებლობა ლონ აკრის მოედანზე, ცათამბჯენი, რომელსაც სარდაფში ექნებოდა საკუთარი მეტროსადგური. ახალი სტრუქტურის აღსანიშნავად, ოლდერმენთა საბჭომ მეზობლად დაარქვა Times Square. ტაიმსის შენობა სწრაფად გახდა მანჰეტენის კულტურული და მხატვრული ბირთვი. აშენდა ძვირადღირებული სასტუმროები. გაიხსნა ახალი რესტორნები. და რა თქმა უნდა, იყო თეატრები. ტაიმს სკვერი გახდა ქალაქის შეხვედრის ადგილი, სადაც ნიუ -იორკელები მოვიდნენ გვიან გამოსაცემად და სადაც მსოფლიო არაოფიციალურად შემოვიდა ახალ წელს. იმ დროს, როდესაც ვიკერსმა დაიწყო მეტროსადგურის მშენებლობა 1917 წელს, თაიმს სკვერი იყო ლეგენდარული აყვავების ზღვარზე 20 -იანი წლების 20 -იან წლებში. დიდი თეთრი გზა დაიბადა ოჩისა და მისი "ძველი ნაცრისფერი ქალბატონის" წყალობით.

კონფედერაცია იყო დედის წყალობით ადოლფ ოჩსის ოჯახის ისტორიის მნიშვნელოვანი ნაწილი. ბავარიაში მოზარდობისას, ბერტა ლევი ოჩსი იმდენად გამოხატა თავისი თანაგრძნობით რევოლუციონერებისადმი, რომლებიც მონაწილეობდნენ აჯანყებაში 1848 წელს, რომ მისმა ოჯახმა იგი მისისიპის ახლობლებთან გაგზავნა. ამერიკაში ბერტა დაქორწინდა იულიუს ოჩსზე, ასევე გერმანელ იმიგრანტზე, და წყვილი მალე გადავიდა ოჰაიოში, სადაც ადოლფი დაიბადა 1858 წელს. როდესაც სამოქალაქო ომი დაიწყო, ბერტამ გადაწყვიტა, რომ მას არ შეეძლო გაუძლო კავშირის დესპოტიზმს და მისი ძმის შემდეგ დაევალა მეამბოხე ოფიცერს, მან გადაწყვიტა წასულიყო მემფისში. მაგრამ მისი ქმარი იულიუსი დარჩა კავშირის ერთგული და იბრძოდა ოჰაიოს პოლკთან.


(ფოტო რობინ ჰოლანდი)

ეს "სახლი გაყოფილი" მშვენივრად იდგა. ბერტა ეხმარებოდა კონფედერატებს ჯაშუშებისა და ქინინის კონტრაბანდის გზით. როდესაც იგი დაიჭირეს, ეს იყო იულიუსი, იმ დროისთვის კარგად პატივცემული კავშირის ოფიცერი, რომელმაც იხსნა იგი ციხიდან. მუნ ჰოპის სასაფლაოზე უცნობი კონფედერაციული ჯარისკაცის საფლავზე 1930 წლის გამოსვლაში ჯორჯ ოჩსმა, ადოლფის უმცროსმა ძმამ და ნიუ -იორკის კონფედერაციულ ვეტერანთა შვილების ისტორიის ისტორიკოსმა, ისაუბრა მის მშობლებზე და თქვა: „სიყვარულის მშვენიერი კავშირები ერთმანეთისადმი ერთგულებამ სიხარულით გაუძლო სამოქალაქო დაპირისპირების უმძიმეს დაძაბულობას, [და ისინი] დაბრუნდნენ ტენესის სახლში, მაგრამ გარდაცვალების დღემდე, თითოეული მათგანის მსჯავრი უცვლელი დარჩა და ორივემ უმიზეზოდ მიუძღვნა ერთგულებას შესაბამისი მიზეზების მიმართ. , რომელიც თითოეულმა ასე მტკიცედ დაიცვა “. ბერტასთვის ეს ნიშნავდა კონფედერაციის გაერთიანებული ქალიშვილების ქარტიულ წევრად მუშაობას. როდესაც ის გარდაიცვალა, UDC– ის წევრებმა მისი კუბო კონფედერაციის ბრძოლის დროშით გახურეს. 1924 წელს ადოლფმა შესწირა 1000 აშშ დოლარი, რათა დედის სახელი დაფიქსირებულიყო ქვის მთის კონფედერაციის მემორიალის დამფუძნებლების რულეტში. ჩეკს თან ერთვის წერილი, რომელშიც მან შეაჯამა დედის შეხედულებები: "რობერტ ლი იყო მისი კერპი."


(ფოტო რობინ ჰოლანდი)

მიუხედავად იმისა, რომ მან ცხოვრების მეორე ნახევარი ნიუ იორკში გაატარა, ადოლფ ოჩს არასოდეს დაავიწყდა თავისი სამხრეთ ფესვები. გაიზარდა ნოქსვილში, ტენონი, მან გაიჭრა კბილები, როგორც გამომცემელი Chattanooga Times, რომელიც მან შეიძინა, როდესაც ის მხოლოდ 20 წლის იყო. იგი მხოლოდ 1896 წელს, დამფუძნებელი New York Times– ის შესყიდვის შემდეგ, გადავიდა ნიუ იორკში. წლების შემდეგ, ნიუ -იორკის სამხრეთ საზოგადოებამ მას მიანიჭა ჯილდო მთელი სიცოცხლის განმავლობაში "უჩვეულო მიღწევების მიღმა სამხრეთ ისტორიისა და ტრადიციების შენარჩუნებაში" და იმისთვის, რომ "ანგელოზების გვერდით იბრძოდა უნიკალური გულმოდგინებითა და ძალით მხარდაჭერისთვის. სამხრეთ შტატების უმაღლესი იდეალები და ტრადიციები. ” მან შემოწირულობა გაიღო ტენესის კონფედერაციის სასაფლაოების დასაფინანსებლად გაერთიანებული კონფედერაციული ვეტერანთა გაერთიანებების დასაფინანსებლად და ჩიკამაუგასა და ჩათანუგას ეროვნული სამხედრო პარკის დასაარსებლად. ის აწარმოებდა სარედაქციო გამოცემებს და სამახსოვრო და ფერწერულ გამოცემებს, რომლებიც ეძღვნებოდა კონფედერაციულ ვეტერანთა საქმიანობას. მაგრამ ოჩსის პატივისცემა სამხრეთის მიმართ საუკეთესოდ არის გამოხატული 1927 წლის დაპირისპირების საპასუხოდ. ტყუილად დაადანაშაულეს საქართველოს გაზეთმა იმაში, რომ ცდილობდა ქვის მთის ხელის შეშლა მეზობელი პარკის შეძენისგან, ოჩმა გააპროტესტა სარედაქციო სტატიაში მოხსენიებული მისი დიქსისადმი დიდი ხნის თავდადებით: „მე არ ვაღიარებ არცერთ გაზეთის გამომცემელს სამხრეთში უფრო ლოიალური, გულწრფელი, ენთუზიაზმით და შრომისმოყვარეობით. სამხრეთის საუკეთესო ინტერესები, კეთილდღეობა და კეთილდღეობა, ვიდრე მე ვაჩვენე Chattanooga Times- სა და The New York Times- ში. მე დარწმუნებული ვარ, რომ ყველა, ვისაც ვიცნობ, დაადასტურებს, რომ სამხრეთი, მისი ინტერესები და კეთილდღეობა იყო და არის ჩემი რელიგიის, პროფესიისა და ჰობის ნაწილი. ” როდესაც ოჩსი გარდაიცვალა 1935 წელს, UDC– მ გაგზავნა კონფედერაციის დროშის ნაქარგი ბალიში, რათა მის კუბოში მოთავსებულიყო.

1998 წელს ტაიმს სკვერის მეტროს სადგურმა განიცადა მნიშვნელოვანი განახლება და გაფართოება, რომელიც მოიცავდა ვიკერსის მოზაიკის ხარკის ადოლფ ოჩსის ხელახალ შემოქმედებას. დღესაც, სადგურის გამოქვაბულ, ხმაურიან დერეფნებში, ქალაქის ერთ -ერთი ყველაზე გავლენიანი ფიგურის სამხრეთი მემკვიდრეობა იმალება.

ნიუ -იორკელი ექიმი დევიდ ჯეკოვი, სამოქალაქო ომის უწყვეტი სტუდენტი, წერს ისტორიის, ხელოვნებისა და მედიცინის შესახებ. ეს სტატია თავდაპირველად გამოქვეყნდა 2012 წლის აგვისტოს ნომერში სამოქალაქო ომის დრო ჟურნალი.


1878 | ადოლფ ოჩსის პირველი დრო (ერთი ჩატანოგაში)

გამოსახულება

120 წლის წინ ჩავარდნილი ნიუ იორკ თაიმსის გადარჩენისას ადოლფ ს. ოჩსი არ წარმოიშვა არსად, სრულად ჩამოყალიბებული.

ის წარმოიშვა, სრულად ჩამოყალიბებული, ჩატანოგადან, ტენონი, სადაც მან გამოაქვეყნა სხვა გაზეთი სახელწოდებით The Times.

ოჩს-სულზბერგერის ოჯახის ჩართულობა Chattanooga Times– ში დაიწყო 1878 წელს, როდესაც ბატონმა ოჩსმა შეიძინა გაზეთის ინტერესი და სრული კონტროლი და დასრულდა 1999 წელს.

იმ ეპოქის შეხსენების მიზნით, რუთ სულზბერგერ ჰოლბერგმა, ყოფილმა გამომცემელმა და „Chattanooga Times“ - ის თავმჯდომარემ, ცოტა ხნის წინ აღნიშნა 95 წლის იუბილე.

სხვა შეხსენებები შეგიძლიათ იხილოთ New York Times– ის შტაბში. დიდებული ბაბუის საათი, რომელიც ჩატანუგას მოქალაქეებმა მისცეს ბატონ ოჩსს, კედელთან დგას მე –16 სართულის კომპანიის გამგეობის ოთახის გარეთ. "Timeseum"-ში, მესამე სართულის რედაქციის გვერდით, არის ორნამენტულად ამოტვიფრული ფანჯარა, მისი ჩატანუოგას ოფისის კარიდან.

მისტერ ოჩს 250 დოლარი დაუჯდა - 1,500 დოლარად შესყიდვის საფასურად - პრობლემური Chattanooga Times– ის ხელში ჩაგდება. თუმცა მან ქაღალდზე ხელმოწერა არ დადო. 1878 წლის ივლისში, ის მხოლოდ 20 წლის იყო და მამამ, იულიუსმა, უნდა მოაწერა ხელი მას. ერთხელ მან მიაღწია 21 წლის დაბადების დღეს და აშკარად არ იყო მოკრძალებული, ბატონმა ოჩსმა მკითხველებს განუცხადა რედაქციაში:

”ჩვენ ვიყენებთ ამ შემთხვევას და ვაცხადებთ, რომ მიუხედავად ბიჭი იგი აქვეყნებს The Times გასული ივლისიდან Times– მა მისი ადმინისტრაციის პირობებში სტაბილურად გაზარდა მიმოქცევა და მფარველობა, ასე რომ დღეს ჩვენ შეგვიძლია ვიამაყოთ, რომ The Times– ს აქვს იმდენად დიდი, თუ არა უფრო დიდი ტირაჟი, ვიდრე რომელიმე გაზეთი აღმოსავლეთ ტენესის შტატში. ”

კურსი, რომელიც ბატონმა ოჩსმა ჩაწერა The Chattanooga Times– ისთვის, როგორც ჩანს, იყო გეგმა იმისა, რის გაკეთებასაც აპირებდა ის ნიუ იორკში.

”მისი თანამემამულე გამომცემლების უმეტესობისგან განსხვავებით, ადოლფი ცდილობდა თავისი გაზეთი მიუკერძოებელი ყოფილიყო და არა პარტიული ორგანო ან ბიზნესის ინტერესებისთვის”, - წერს სიუზან ე ტიფტი და ალექს ს. ჯონსი “ნდობა: პირადი და ძლიერი ოჯახი უკან” New York Times." ”თანამედროვე მკითხველისთვის გაზეთის პროზა აყვავებული და გადახურებული ჩანს, მაგრამ თავისი ეპოქისათვის Chattanooga Times საოცრად თანაბარი იყო, სხვადასხვა დროს შეურაცხმყოფელი და სასიამოვნო იყო როგორც დემოკრატებისთვის, ასევე რესპუბლიკელებისთვის.”

ეს არ ნიშნავს იმას, რომ ყველაფერი კარგად დასრულდა. ბატონი ოჩსი დაიჭირეს 1880-იანი წლების უძრავი ქონების ადგილობრივ ბუშტში და დაკარგეს თითქმის $ 500,000. გაკიცხული, მაგრამ არა მთლად განათლებული, შემდეგ მან სესხი აიღო, რათა აეშენებინა ექვსსართულიანი ოჩის შენობა ჩატანუგაში, საქართველოს პროსპექტზე და აღმოსავლეთ მერვე ქუჩაზე, როგორც ტაიმსის ახალი შტაბი. ეს იყო თანამედროვე საოცრება, მის ოქროს გუმბათამდე. (ახლა ცნობილია როგორც გუმბათის შენობა.) ასევე მძიმე იპოთეკით იყო დაკისრებული.

რვა ფუტიანი ბაბუის საათი საიდუმლოდ შეიტანეს ოჩის შენობაში გამომცემლის თაყვანისმცემლებმა, რათა წარადგინონ 1892 წლის 8 დეკემბერს, იმ დღეს, როდესაც შტაბი ოფიციალურად გაიხსნა.

ბატონი ოჩსის საჯარო პასუხი საჩუქარზე იყო დაპირება, რომ ის "შეეცდება არ წავიდეს ძალიან სწრაფად ან ძალიან ნელა".

მისი პირადი აზრები გაცილებით ბნელი იყო. "მას სძულდა თვალთმაქცობა", - წერს დორის ფაბერი "პრინტერის ეშმაკი გამომცემელს: ადოლფ ს. ოჩსი ნიუ იორკ თაიმსიდან". ”ის მოისმენდა ყველა ამ მშვენიერ ხარკს, რომ ყოფილიყო ცნობილი მისი ფინანსების მდგომარეობა?”

ბატონი ოჩსი 1890-იან წლებში ნიუ-იორკში მრავალრიცხოვანი მოგზაურობის დროს ფულის სესხების მიზნით, მან გადაწყვიტა-საკმაოდ გაბედულად, როდესაც ამაზე ფიქრობთ-შეიძინა ნიუ-იორკის გაზეთი, რომელსაც შეეძლო საჭირო შემოსავლის გამომუშავება.

მიუხედავად იმისა, რომ მან შეიძინა The New York Times 1896 წელს, მან არასოდეს დატოვა ტენესი მთლიანად.

ბატონი ოჩსი სიცოცხლის ბოლომდე დარჩა The Chattanooga Times- ის გამომცემელი. 1935 წლის 8 აპრილს, ოჩის შენობაში ვიზიტის შემდეგ, ის წავიდა ლანჩზე ახლომდებარე ყავის მაღაზიაში. მისმა ძმამ, პოლკოვნიკმა მილტონ ოჩსმა არც კი შეუხედავს მენიუდან და ჰკითხა: "როგორ ფიქრობ, რას შეუკვეთავ, ადოლფ?"

მისტერ ოჩსს ახლახან ჰქონდა ცერებრალური სისხლდენა. იგი უგონო მდგომარეობაში ჩაჯდა სავარძელში. ის არასოდეს გამოჯანმრთელებულა.

მისი შვილიშვილი რუთი 1964 წელს გამოცხადდა გამომცემლად, რომელმაც შეცვალა პირველი ქმარი, ბენ ჰეილ გოლდენი, რომლისგანაც განქორწინებას ითხოვდა. ”მე დავიბადე სულზბერგერ-ოჩების ოჯახში,”-დაწერა მან სარედაქციო გვერდზე, ”და მე ღრმად ვარ ერთგული ჟურნალისტიკის ხარისხზე, რომლის მაგალითია ეს ორი სახელი”. შემდეგ მან ისესხა ბაბუას სიტყვები და პირობა დადო, რომ The Times გააგრძელებდა "სიახლეების მიუკერძოებლად მიცემას, შიშის და კეთილგანწყობის გარეშე".

არცერთ ქალს არასოდეს უკავია ასეთი ძლიერი თანამდებობა მისი ოჯახის რომელიმე გაზეთში. ნიუ იორკ თაიმსმა, რომელმაც მაშინ უარი თქვა თანაბარ ანაზღაურებაზე და დასაქმების შესაძლებლობებზე ბევრ ქალზე, ნაგულისხმევად აღიარა ისიც, რომ ქალბატონი ჰოლბერგი შეუერთდა გაზეთის აღმასრულებლების იშვიათ წრეს, რომელშიც შედიოდა კატრინ გრემი ვაშინგტონ პოსტიდან, დოროთი შიფი ნიუ იორკ პოსტიდან და ოვეტა კალპი ჰობი ჰიუსტონ პოსტიდან.

ქალბატონი ჰოლბერგის მეთაურობით, Chattanooga Times - ყოველ შემთხვევაში ნიუ იორკის ბიძაშვილის შეფასებით - „მოიპოვა რეპუტაცია აგრესიული რეპორტაჟის და ზოგჯერ არაპოპულარული სარედაქციო მოსაზრების გამო, რომელიც მოითხოვდა სამოქალაქო უფლებების კანონმდებლობის მხარდაჭერა სეგრეგაციის წლებში და მხარს უჭერდა გარემოს გამკაცრებულ კონტროლს, ბევრს შორის არაპოპულარული იყო მძიმე ინდუსტრიის ქალაქ ჩატანოგაში. ”

მან სამსახური დათმო პოლ ნილის 1992 წელს და გახდა კომპანიის თავმჯდომარე. ხუთი წლის შემდეგ მან და მისმა და -ძმებმა მესამე თაობამ - მარიან ს. ჰისკელმა, არტურ ოჩს სულბბერგერმა და დოქტორმა ჯუდიტ პ. (New York Times Company თავად არასოდეს ყოფილა Chattanooga- ს ქაღალდის მფლობელი.) მეოთხე თაობის წევრებმა ქონება 1999 წელს გაყიდეს ვალტერ ე. ჰუსმან უმცროსს, კონკურენტი თავისუფალი პრესის მფლობელს, რომელშიც გაერთიანდა The Times.

”ეკონომიკურად აზრი არ აქვს ამ ქალაქში ორი გაზეთის არსებობას, განსაკუთრებით ორს, რომლებიც სრულ ბრძოლაში იყვნენ”,-თქვა ქალბატონმა ჰოლბერგმა.

მან აღიარა, რომ Chattanooga Times– ის დანებება ადვილი არ იყო. ასე მოიქცა მაიკლ გოლდენი, მისი ერთ -ერთი ვაჟი, რომელიც იყო გაზეთის ვიცე პრეზიდენტი და ხაზინადარი. ”ეს იყო ძალიან ემოციური გადაწყვეტილება,” - თქვა მან. ”ეს არის ჩვენი ფესვები. სწორედ აქ განავითარა ადოლფ ოჩსმა თავისი ინსტინქტები და თავისი გრძნობები ჟურნალისტიკის მიმართ. ”

მაგრამ წარსული სრულად არ არის გაწყვეტილი.

ბატონი ოჩსის დევიზი, "მოგაწოდოთ სიახლეები მიუკერძოებლად, შიშის ან კეთილგანწყობის გარეშე", კვლავაც თვალსაჩინოდ არის ნაჩვენები The Chattanooga Times Free Press.

მანჰეტენზე, ბუნდოვანი მერვე ავენიუზე 16 სართულით მაღლა, მისი ბაბუის საათი კვლავ ასახავს დღის დროს.


დამფუძნებელი მამები: ადოლფ ოჩსი

ბიზნესი, სადაც დასაქმებულია თქვენი ოჯახის წევრები. თვალწარმტაცი ადგილები, სადაც თქვენ ახლობლებს ახორციელებთ ქალაქგარეთ. მარშრუტი, რომელსაც თქვენ მართავთ ველოსიპედით შაბათობით. საავადმყოფო, რომელიც დაეხმარა თქვენს შვილებს გამოჯანმრთელებაში. ჩვენი ყოველდღიური ცხოვრების ამ ასპექტებს აქვთ საერთო ის, რომ ისინი ყველა შესაძლებელი გახდა იმ ადამიანების მიერ, რომლებმაც დააარსეს არა მხოლოდ ჩატანოგას ყველაზე მტკიცე ბიზნესი, არამედ ჩვენი ქალაქის შემადგენელი ნაწილის დიდი ნაწილი, როგორც ეს დღეს ჩვენ ვიცით.

აქ გამოჩენილი მამაკაცები და ქალები არ ქმნიან მხოლოდ მომგებიან, ხანგრძლივ კომპანიებსა და დაწესებულებებს. მათ ჩამოაყალიბეს ჩვენი ქალაქის ისტორია, ინფრასტრუქტურა და კულტურა, დაძლიეს ისეთი გამოწვევები, როგორიცაა დიდი დეპრესია, პირადი ავადმყოფობა და ეკონომიკის ცვლა, რათა დადებითად იმოქმედონ მათ გარშემო არსებულ ცხოვრებაზე. მათ შეიძლება არ იცოდნენ ადრეულ წლებში და უკიდურეს წლებში თუ მათი ბიზნესი გადარჩებოდა, მით უფრო შეცვლიდა მდინარეზე მდებარე პატარა ბუმის ქალაქის ბედს. მაგრამ გაბედეს ახალი ბიზნესის წამოწყება, საქველმოქმედო ორგანიზაციების შექმნა, ტურისტული ატრაქციონების გახსნა, მიწის დაცვა და ხატოვანი შენობების აგება, ისინი გახდნენ არა მხოლოდ ჩატანოგას ისტორიის ნაწილი, არამედ მისი მომავლის განუყოფელი ნაწილი.

ადოლფ ოჩსი და მისი ქალიშვილი იფიგენი
(რუთ ჰოლბერგის დედა), დაახლოებით 1902 წ

ადოლფ ოქსს ნამდვილად ესმოდა გაზეთის ბიზნესი ქვემოდან ზემოდან. პირველი თაობის ამერიკელი, დაბადებული ბავარიელი ემიგრანტებით, მან გაზეთების მიწოდება დაიწყო 8 წლის ასაკში, რათა დაეხმაროს მშობლებს და ხუთი უმცროს ძმას. შემდეგ 14 წლის ასაკში მან დაიწყო მუშაობა "პრინტერის ეშმაკად" ნოქსვილის ქრონიკაში, სადაც მისი რეგულარული სამუშაოები დასრულდა ღამის ცხრა საათზე.

ოჩი ჩატანოგაში ჩავიდა, როდესაც ის 17 წლის იყო, რათა დაეწყო სრულიად ახალი ნაშრომის, ჩატანუგას დისპეტჩერის შექმნა. როდესაც დისპეტჩერი დაიკეცა მხოლოდ რამდენიმე თვის შემდეგ, მან შექმნა საჭირო ქალაქის დირექტორია, რომელმაც დაფარა მისი ყველა დავალიანება, დოლარი დოლარად.

როდესაც ის 20 წლის იყო, ოჩსმა გადაწყვიტა შეიძინა ინტერესი ცხრა წლის Chattanooga Times– ში. ”იმ დროს, როდესაც მას არ ჰქონდა ფული მის შესაძენად, ის წავიდა ბანკში სესხის მისაღებად”, - ამბობს ოჩის შვილიშვილი რუთ ჰოლბერგი, Chattanooga Times– ის ყოფილი გამომცემელი და ცნობილი სამოქალაქო ლიდერი ჩატანოგაში. სესხის სანაცვლოდ, ბანკირს უნდოდა უზრუნველყოფა - და ადოლფს არაფერი ჰქონდა.

”ასე რომ, ბანკირმა ჰკითხა, შეეძლო თუ არა ვინმეს ხელმოწერა, მაგრამ ბაბუამ არავინ იცოდა. ასე რომ, მან უთხრა მას: "კარგი, არავინ მიცნობს შენზე უკეთ." და მან აიყვანა ბანკირი, რომ ხელი მოაწეროს საკუთარ კუპიურას! "

ოთხი წლის შემდეგ, Chattanooga Times– მა კარგი მოგება დააბრუნა და ოჩსმა მოიპოვა საკმარისი კაპიტალი, რომ გამხდარიყო გაზეთის ერთადერთი მფლობელი. საბოლოოდ მან აიყვანა მთელი მისი უახლოესი ოჯახი ქალაქში: მისი მამა ჯულიუსი გახდა გაზეთის ხაზინადარი, მისი ძმა გიორგი გახდა მმართველი რედაქტორი და მოგვიანებით წარმატებული რეფორმის მერი ჩატანოგაში და მისი ძმა მილტონი მუშაობდა Chattanooga Times– ში სხვადასხვა აღმასრულებელ თანამდებობებზე.

ოჩმა არა მხოლოდ ხელი შეუწყო გაზეთის საშუალებით ჩათანოგას ზრდას, არამედ მრავალი თვალსაზრისით შეუწყო ხელი ახალგაზრდა ქალაქის ეკონომიკურ განვითარებას. ”ის თითქმის ყველა პროფესიის ჯეკი იყო”, - ამბობს ჰოლბერგი. მას შემდეგაც კი, რაც მან დატოვა ჩატანოგა ნიუ იორკ თაიმსში, მან გამოხატა თავისი ერთგულება სცენური ქალაქისადმი, მაკკალის პროსპექტზე ჯულიუს და ბერტა ოხსის მემორიალური ტაძრის დაარსებით და ძმასთან, მილტონთან ერთად, ტერიტორიის ეროვნული პარკების გაფართოებასა და განვითარებაში.

Chattanooga– ს დამფუძნებელი მამების შესახებ მეტი რომ წაიკითხოთ, დააწკაპუნეთ შემდეგ ბმულებზე:


ტაიმს სკვერის ბურთის ვარდნა

საიდუმლო არ არის, რომ ერთ -ერთი ყველაზე პოპულარული მიმართულება მსოფლიოში წლის ყველაზე მოსალოდნელი ღამისთვის - ახალი წლის ღამე - ნიუ იორკია. ეს ყველაფერი ღირსშესანიშნაობებს, ხმებს და უნიკალურ გასართობებს ეხება, რაც ამ ქალაქმა უნდა შემოგთავაზოთ - რა თქმა უნდა, ცენტრი თაიმს სკვერის ბურთზე. როდესაც თქვენ იკრიბებით Midtown– ში ბურთის ვარდნის საყურებლად, თქვენ ხართ წვეულებების გრძელი, მდიდარი ისტორიის ნაწილი!

In 1903, The New York Times newspaper was about to open their new headquarters, the city's second tallest building, in what was then known as Longacre Square. The paper's owner, Adolph Ochs, decided to commemorate their opening with a midnight fireworks show on the roof of the building on December 31, 1903. After four years of New Year's Eve fireworks celebrations, Ochs wanted a bigger spectacle at the building to draw more attention to the newly-renamed Times Square. An electrician was hired to construct a lighted Ball to be lowered from the flagpole on the roof of One Times Square. The iron Ball was only 5 feet in diameter! The very first drop was on New Year's Eve 1907, one second after midnight. Though the Times would later move its headquarters, the New Year's Eve celebration at One Times Square remains a focal celebration for the world.

The Ball has gone through some major transformations in its 100-plus years of partying. The original Ball was replaced in 1920 with a 5-foot, 400-pound iron Ball. This Ball lasted to 1995, when a third Ball debuted, adding rhinestones and a computerized lighting system featuring strobe lights. For the arrival of the new millennium, an entirely new Ball was constructed. Weighing 1,070 pounds and measuring 6 feet in diameter, the fourth ball was covered with 504 Waterford Crystal triangles illuminated with 168 halogen bulbs outside. Internally, 432 bulbs of clear, red, blue, green and yellow colors along with strobe lights and spinning mirrors lit up the night. It was retired on December 31, 2006 newly rigged with light-emitting diodes.

In honor of the Ball Drop's 100th anniversary, a fifth design debuted New Year's Eve 2008. Manufactured again by Waterford Crystal with a diameter of 6 feet, weighing 1,212 pounds, it used LEDs, computerized lighting pattern, and can produce over 16.7 million colors, but only consumes the electricity of 10 toasters! The 2008 Ball was only used once— a sixth new Ball debuted on New Year's Eve 2009 and is still in use.

Today's Ball is 12 feet in diameter, weighing 11,875 pounds. While retaining the 2008 design, this Ball was rebuilt double its previous size. To accommodate this new Ball, the flagpole was also enlarged, now rising 475 feet above the street. It remains atop One Times Square year-round, reminding the people below of the most exciting night of the year, and building the anticipation. Where will you be this New Year's Eve? How will you become a part of the Ball's history?


It’s Complicated: The Sulzberger Family And The Jewish Legacy At The New York Times

NEW YORK (JTA) — On Thursday, The New York Times announced that its publisher, Arthur Ochs Sulzberger Jr., 66, is stepping down at the end of the year and will be succeeded by his son, 37-year-old Arthur Gregg (A.G.) Sulzberger.

The familial exchange of power wasn’t unexpected. The younger Sulzberger is the sixth member of the Ochs Sulzberger clan to serve as publisher of the prominent New York newspaper. He is a fifth-generation descendant of Adolph S. Ochs, who bought the newspaper in 1896 as it was facing bankruptcy.

The family’s Jewish history — Adolph Ochs was the child of German Jewish immigrants — has often been the subject of fascination and scrutiny, especially during and after World War II, when the paper was accused of turning a blind eye to atrocities against Jews.

Today the family’s Jewish ties are less apparent than they were in the past. Arthur Ochs Sulzberger Jr. was raised in his mother’s Episcopalian faith and later stopped practicing religion. He and his wife, Gail Gregg, were married by a Presbyterian minister. However, he has said that people still tend to regard him as Jewish due to his last name.

A look back into the family’s history shows why. Adolph Ochs, the original member of the Ochs Sulzberger clan, married Effie Wise, the daughter of Rabbi Isaac Mayer Wise, a leading American Reform Jewish scholar who founded the movement’s rabbinical school, the Hebrew Union College-Jewish Institute of Religion.

After Ochs’ death, his son-in-law, Arthur Hays Sulzberger, took over the reins at The Times. Sulzberger, a Reform Jew, was an outspoken anti-Zionist at a time when the Reform movement was still debating the issue. He and his family “were closely knit into the Jewish philanthropic world as befitted their social and economic standing,” wrote Neil Lewis, a former longtime reporter at The Times.

The owners drew criticism for the way the paper covered Jewish affairs, particularly the Holocaust. Critics said the newspaper failed to give adequate coverage to Nazi atrocities committed against Jews, a charge that The Times later owned up to. Arthur Hays Sulzberger had experienced anti-Semitism, and he was worried about his paper being perceived as too Jewish, Laurel Leff wrote in her 2005 book “Buried by the Times: The Holocaust and America’s Most Important Newspaper.”

“There would be no special attention, no special sensitivity, no special pleading,” Leff wrote.

“He believed strongly and publicly that Judaism was a religion, not a race or nationality — that Jews should be separate only in the way they worshiped.”

In a 2001 article for The Times, former Executive Editor Max Frankel wrote that the paper, like many other media outlets at the time, fell in line with U.S. government policy that downplayed the plight of Jewish victims and refugees, but that the views of the publisher also played a significant role.

“He believed strongly and publicly that Judaism was a religion, not a race or nationality — that Jews should be separate only in the way they worshiped,” Frankel wrote. “He thought they needed no state or political and social institutions of their own. He went to great lengths to avoid having The Times branded a ‘Jewish newspaper.’”

As a result, wrote Frankel, Sulzberger’s editorial page “was cool to all measures that might have singled [Jews] out for rescue or even special attention.”

Though The Times wasn’t the only paper to provide scant coverage of Nazi persecution of Jews, the fact that it did so had large implications, Alex Jones and Susan Tifft wrote in their 1999 book “ The Trust: The Private and Powerful Family Behind The New York Times.”

“Had The Times’ highlighted Nazi atrocities against Jews, or simply not buried certain stories, the nation might have awakened to the horror far sooner than it did,” Jones and Tifft wrote.

In 1961, Arthur Hays Sulzberger stepped down as publisher, three years after having suffered a stroke, giving the position to his son-in-law Orvil Dryfoos. Dryfoos died two years later from heart failure, so his brother-in-law Arthur “Punch” Ochs Sulzberger took over. Arthur Ochs Sulzberger, who died in 2012, identified as “nominally Jewish, although not at all religious.” He was “much more comfortable with his Judaism” than his father, wrote former Times religion reporter Ari Goldman. Still, stories related to Jewish topics were carefully edited, said Goldman, who worked at the Times in 1973-93.

“Those stories got a little more editorial attention, and I’m not saying they were leaning one way or another, but the paper was conscious that it had this reputation and had this background and wanted to make sure that the stories were told fairly and wouldn’t lead to charges of favoritism or of bending over backwards,” ” he told JTA on Monday.

Arthur Ochs Sulzberger raised his son, Arthur Ochs Sulzberger Jr., in his wife’s Episcopalian faith. But Arthur Ochs Sulzberger Jr. still had some connections to his Jewish background. In high school he went on a trip to Israel that left him slightly intrigued by his background, Jones and Tifft wrote. While criticism from the Jewish community under his tenure was less harsh than during his grandfather’s time, many, particularly on the right, still saw the newspaper as being biased against Israel.

“He went to great lengths to avoid having The Times branded a ‘Jewish newspaper.”

Nevertheless, given its owners’ family history, its disproportionately large Jewish readership and its frequent coverage of Jewish preoccupations, The Times is often regarded as a “Jewish newspaper” — often disparagingly so by anti-Semites.

That perception is “largely because of the family and because of the family’s Jewish name and Jewish roots,” Goldman said, “so whether they’re Jewish or not today, there’s a feeling that this is still a newspaper with a heavy Jewish influence.”

And that family history lives on. A.G. Sulzberger is part of a generation at the paper that includes his cousins Sam Dolnick, who oversees digital and mobile initiatives, and David Perpich, a senior executive who heads its Wirecutter product review site. Dolnick’s mother, Lynn Golden, is the great-great-granddaughter of Julius and Bertha Ochs, the parents of Adolph S. Ochs, and was married in a Chattanooga, Tennessee, synagogue named in their memory. Perpich, a grandson of Arthur Ochs Sulzberger, was married by a rabbi in 2008.

A.G. Sulzberger is best known for heading a team that in 2014 put together a 96-page “innovation report” that meant to prod The Times into moving more rapidly in catching up with the new digital media landscape. Asked recently about his working relationship with Dolnick and Perpich, A.G. Sulzberger spoke of their strong journalism backgrounds and invoked the family ethos.

“If they weren’t members of the Ochs/Sulzberger family, our competitors would be bombarding them with job offers,” he said. “But they are deeply devoted to this place, and the three of us are committed to continuing to work as a team.”


Chattanooga Times და New York Times

At the age of 19, he borrowed $250 to purchase a controlling interest in The Chattanooga Times, becoming its publisher. The following year he founded a commercial paper called The Tradesmanრა He was one of the founders of the Southern Associated Press and served as president. In 1896, at the age of 38, he again borrowed money to purchase Ნიუ იორკ თაიმსი, a money-losing newspaper that had a wide range of competitors in New York City. He formed the New York Times Co., placed the paper on a strong financial foundation, and became the majority stockholder. In 1904, he hired Carr Van Anda as his managing editor. Their focus on objective news reporting, in a time when newspapers were openly and highly partisan, and a well-timed price decrease (from 3¢ per issue to 1¢) led to its rescue from near oblivion. The paper's readership increased from 9,000 at the time of his purchase to 780,000 by the 1920s.

In 1904, Ochs moved the New York Times to a newly-built building on Longacre Square in Manhattan, which the City of New York then renamed as Times Square. On New Year's Eve 1904, he had pyrotechnists illuminate his new building at One Times Square with a fireworks show from street level.

On August 18, 1921, the 25th anniversary of reorganization, the staff of Ნიუ იორკ თაიმსი numbered 1,885. It was classed as an independent Democratic publication, and consistently opposed William Jennings Bryan in his presidential campaigns. By its fairness in the presentation of news, editorial moderation and ample foreign service, it secured a high place in American journalism, becoming widely read and influential throughout the United States.

Beginning with 1896, there was issued weekly a supplement, eventually called The New York Times Book Review and Magazineრა Gradually other auxiliary publications were added: The Annalist, a financial review appearing on Mondays The Times Mid-Week Pictorial on Thursdays Current History Magazine, a monthly, started during World War I. The New York Times Index started in 1913 and was published quarterly it compared only with the similar ინდექსი რათა Დროება.

In 1901, Ochs became proprietor and editor of the Philadelphia ჯერ, later merged in the Philadelphia საჯარო ლეჯერი, of which he was sole owner from 1902-12, when he sold it to Cyrus H. K. Curtis.


ბიბლიური ენციკლოპედიები

" ADOLPH OCHS S. (1858-), American newspaper proprietor, was born in Cincinnati March 12 1858, of Jewish parentage. His father, who had left Bavaria for the United States in 1846, settled in 1865 with his family in Knoxville, Tenn., where the son studied in the public schools and during his spare time delivered newspapers. At the age of 15 he became a printer's devil on a Knoxville paper, and advanced so rapidly that in 1878 he gained control of the reorganized Chattanooga Times, which soon assumed a high position among the papers of the South. The following year he founded a commercial paper called The Tradesman. He was one of the founders of the Southern Associated Press and served as president. In 1896 he obtained control of Ნიუ იორკ თაიმსი, then in financial difficulties and with circulation greatly diminished. He formed the New York Times Co., placed the paper on a strong financial foundation, and became the majority stockholder. With a daily issue on Aug. 18 1896 of 18,900 (of which over half was returned unsold), the circulation increased rapidly, reaching an average of 352,500 in 1921. Annual receipts exceeded $15,000,000, probably equalling those of any other American paper. On Aug. 18 1921, the 25th anniversary of reorganization, the staff of Ნიუ იორკ თაიმსი numbered 1,885. It was classed as an independent Democratic publication, and consistently opposed William Jennings Bryan in his presidential campaigns. By its fairness in the presentation of news, editorial moderation and ample foreign service, it secured a high place in American journalism, becoming widely read and influential throughout the country. Beginning with 1896 there was issued weekly a supplement eventually called The New York Times Book Review and Magazine. Gradually other auxiliary publications were added: The Annalist, a financial review appearing on Mondays The Times Mid-Week Pictorial on Thursdays Current History Magazine, a monthly, started during the World War. The New York Times Index, started in 1913 and published quarterly, forms an invaluable guide to contemporary events, to be compared only with the similar ინდექსი რათა Დროება of London. In 1901 Mr. Ochs became proprietor and editor of the Philadelphia Times, later merged in the Philadelphia Public Ledger, of which he was sole owner from 1902-12, when he sold it to Cyrus. W. K. Curtis.


Უყურე ვიდეოს: ადოლფ ჰიტლერი საბავშვო ალბომში